Webshop verzending uitbesteden? Uw klant doet een aankoop in uw webshop. Dat is fantastisch. Daarmee is de zaak echter nog niet afgedaan, want de bestelling moet nog worden verzonden. Wanneer dit goed gebeurt, zal de klant extra tevreden zijn. Het is daarom belangrijk om te zorgen dat het versturen van pakketten die in uw webshop besteld worden perfect verloopt. Wij begrijpen dat.
Uiteindelijk zijn het de tevreden klanten die terugkeren, of uw webshop via mond-tot-mondreclame aanbevelen aan vrienden en familie. En laten we eerlijk zijn: dat is een heel belangrijk doel om na te streven met uw webshop. Het heeft een positief effect op uw omzet en, misschien nog wel belangrijker, een tevreden klant zorgt voor nieuwe klanten. Kost een webshop pakket verzenden u veel tijd? Dan bent u bij DAVO aan het juiste adres! Wij kunnen namelijk de volledige webshop verzending voor u uit handen nemen. Lees snel verder of neem contact met ons op!
Belangrijke aspecten van webshop verzending
Om te zorgen dat uw klanten tevreden zijn met hun bestelling, moet er in het versturen van pakken op verschillende dingen gelet worden. Uw klanten hechten bijvoorbeeld veel waarde aan het tempo waarmee hun bestelling bezorgd wordt. Dit is sterk afhankelijk van het logistieke proces van uw webshop verzending.
De bestelling moet worden samengesteld, ingepakt en verzonden. Als u een webshop pakket verzenden zelf uitvoert, zal dit inhouden dat u het pakket zelf naar het postkantoor brengt. Dit betekent dat u afhankelijk bent van de openingstijden van het postkantoor. Jammer genoeg zorgt deze afhankelijkheid er soms voor dat uw klant de bestelling later ontvangt, wat ten koste kan gaan van de tevredenheid. Het tempo hangt ook nog af van uw beschikbaarheid om iedere dag pakketten samen te stellen en te verzenden. Wanneer het storm loopt in uw webshop, kan dit de druk hoog opvoeren. U moet dan andere werkzaamheden laten liggen, omdat u niet op twee plaatsen tegelijk kunt zijn.
Naast het tempo waarmee webshop verzendingen verwerkt worden, is ook de kwaliteit ervan erg belangrijk. Het verschilt per webshop en per product hoe een pakket wordt ingepakt, maar nauwkeurigheid is altijd van belang. De verzending vraagt om een nette doos en voldoende schokdempend materiaal, zoals bubble-wrap of piepschuim. En de bestelling moet zorgvuldig worden samengesteld – de klant is pas tevreden als hij precies dat ontvangt wat hij besteld heeft.
Uitbesteden webshop verzending
Om zeker te weten dat al deze belangrijke zaken goed geregeld zijn, kan het een slimme keuze zijn om uw webshop verzending uit te besteden. Het uitbesteden hiervan wordt ook wel e-fulfilment genoemd. Bij DAVO specialiseren we ons al jaren in het e-fulfilment proces. Deze jarenlange ervaring zetten we iedere dag in om voor onze partners een 100% klanttevredenheid na te streven. We kunnen iedere stap van het proces voor u uitvoeren. Van voorraadbeheer tot assemblage, en van verzending tot het afhandelen van retouren. Al met al kunt u aan DAVO uw volledige logistiek uitbesteden.
Zoals eerder gezegd, zijn het de tevreden klanten die terugkeren. Door de webshop verzending uit te besteden, slaat u twee vliegen in één klap. Enerzijds doordat er winst wordt geboekt op het logistieke vlak, bijvoorbeeld doordat de cut-off tijden (het moment dat orders nog in behandeling worden genomen om dezefde dag te verzenden) verlaat kunnen worden naar 22.00 uur. Anderzijds doordat u ineens een zee van tijd heeft om te besteden aan bijvoorbeeld inkoop en marketing. Een keer zien hoe dat in zijn werk gaat? U bent van harte welkom! > Maak direct een afspraak of laat ons contact met u opnemen.
(klant) vriendelijkheid
responstijd
Alleen vandaag is goed genoeg.
Flexibiliteit
Betrouwbaarheid
verwerkingstijd
precisie
We zetten een tandje bij.