In feite vallen alle stappen die volgen wanneer een klant op ‘’bestel order’’ klikt onder order fulfillment. In dit artikel staan wij stil bij alle stappen en laten we zien hoe DAVO Fulfilment Services deze stappen bewandelt.
Lees verder of neem gelijk contact op als u vragen of interesse hebt in onze e-fulfilment services.
De zeven stappen van order Fulfilment
Order Fulfilment is onder te verdelen in zeven logische stappen. Wij nemen jou graag mee door deze stappen en daarbij laten wij zien hoe wij bij DAVO Fulfilment Services order fulfilment deze stappen aanpakken.
Stap 1: Uw opslag ontvangen
Voordat de verzendingen verstuurd worden, moeten er eerst producten komen. Uw producten worden geleverd door een externe partij. Bij DAVO Fulfilment Services zorgen wij ervoor dat de leverancier goed ontvangen wordt en dat de producten voldoen aan de juiste barcodes.
Op die manier worden uw producten juist verwerkt in het magazijn zodat ze in een later stadium goed worden gepickt.
Stap 2: Uw opslag verwerken en opslaan
Nadat uw opslag is ontvangen, is het tijd om uw producten te verwerken in ons magazijn. Wij houden goed bij hoeveel en welke producten er in het magazijn zijn. Zo is het mogelijk om bij DAVO Fulfilment Services om verf op te slaan en een tal van andere producten. Wij bewaren alles volgens de richtlijnen zodat uw producten altijd in top kwaliteit blijven.
Stap 3: Het ontvangen en verwerken van orders
Wanneer uw klanten een order verstuurd, zorgen wij ervoor dat de orderpickers snel klaar staan om de order te picken. Ook in ons systeem houden wij alles bij. Zo weten wij precies hoeveel u op voorraad heeft en wordt dat tijdens het picken bijgehouden.
Stap 4: Het picken van de orders
Bij het orderpicken worden de juiste producten gescand tijdens het picken. Zo wordt er goed gecontroleerd of de juiste producten gepickt worden en wordt daarbij uw voorraad ook bijgehouden. Zo ziet u zelf wanneer u meer voorraad moet inkopen.
Stap 5: Het verpakken van de orders
Wanneer de order gepickt is, is het vervolgens tijd om de order netjes en veilig te maken voor uw klant. Stuurt graag een extra bij een order zoals een flyer of geeft u klanten de mogelijkheid om uw pakketje als cadeautje in te laten pakken? Dan houden wij bij DAVO fulfilment services daar zeker rekening mee!
Stap 6: Het verzenden van de orders
Het pakketje is klaar en daarom is de volgende stap het verzenden van de order. Ten eerste is het belangrijk dat de orders zo snel mogelijk worden verzonden. Bij DAVO Fulfilment Services doen wij onze uiterste best om de orders dezelfde dag nog de deur uit te doen. Lukt dat niet? Dan communiceren wij dat duidelijk door naar u en uw klant.
Stap 7: Retours verwerken
Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets mis ging met de bestelling of dat de klant toch de aankoop op retour wilt zetten. Ook daarvoor zijn wij voorbereid.
Wat is order fulfilment bij DAVO Fulfilment Services?
Order Fulfilment is waar wij jarenlang ervaring in hebben. Wij leveren in meer dan honderd verschillende landen en hanteren voor elke klant deze aandachtspunten:
(klant) vriendelijkheid
Conversie is heel belangrijk; klantbehoud even zeer.
responstijd
Binnen 2 werkdagen reageren?
Alleen vandaag is goed genoeg.
Flexibiliteit
De wens van de klant staat centraal. Niet een computersysteem.
Betrouwbaarheid
Afspraak is afspraak.
verwerkingstijd
Vandaag voor 22.00 uur besteld, morgen in huis.
precisie
We streven naar 100% tevredenheid. Zitten we op 99,8%?.
Dan zetten we een tandje bij.
Punctualiteit
We doen wat we zeggen.
Wij werken hard om ervoor te zorgen dat u tevreden klanten krijgt en behoudt. Klantbehoud door middel van goede service staat bij ons hoog in het vaandel.
Bent u nieuwsgierig naar hoe wij dat doen? Kom dan eens langs voor een rondleiding door hieronder een afspraak te maken.